lördag, januari 17, 2015

JagDag

Jag har haft en otroligt lugn dag. En dag i min egen takt, utan stress och med sånt jag tycker om. Sov länge och väcktes av hundarna som ville ligga hos mig i sängen. Gick upp och en stund efter frukost stack jag och Annie ut på en springtur. 13 kilometer på is och snö blev det.


Efter en skön dusch la jag mig under en filt i sängen och läste och drack te hela eftermiddag. När gjorde jag det sist?? Eftersom jag läste ut Andra andningen igår så började jag på Istället för dig idag. Väldigt spännande och jag läste lite mer än halva boken. Sällskap hade jag också.


Och ikväll har jag virkat i tre timmar. Har helt ont i händerna nu men gjorde slut på lite mer än två nystan så nu har jag bara ett nystan kvar och sen är sjalen färdig. 

Jag och pappa har sett en film och nu ska jag läsa lite till innan jag ska sova. Det blåser sjukt mycket ute, ovanligt för att vara här.

1 kommentar:

Ida sa...

Såna härliga lugna dagar behöver man ibland. Skönt!