onsdag, januari 28, 2015

Bröllopsförberedelser

Det är inte helt lätt att planera ett bröllop måste jag säga. Det är mycket som ska fixas och det är lite svårare när man är 70 mil ifrån där bröllopet ska äga rum. Svårt också att bocka av saker redan nu, mat till exempel. Den kan ju inte beställas förrän vi vet hur många som kommer. Jag har hittat ett ställe med en fin meny men jag har ju ingen aning om hur maten är?? Svårt att hitta någon som kan göra hår och smink för jag har ingen aning om vart det finns duktiga sånna personer. En gammal klasskompis från högstadiet är florist så jag ska nog fråga henne om blommorna. Inbjudningarna är klara och kommer nog till helgen som jag förstått det. Kapellet, präst och kyrkomusiker är bokat, bystugan är bokad så vi kan använda möbler och porslin därifrån, alternativt ha festen där om vädret är katastrofalt. Jag har sett en klänning på nätet som jag tycker mycket om och jag har även en fantastisk klämning i spets som jag absolut kan tänka mig ha. Skor och ring känns som att det kommer att bli svårt att hitta.. Jag har beställt en hårring med färgslingor från Rapunzel of Sweden som jag ska ta med till en frisör och så ska vi hitta den perfekta färgen, beställa hår och färga efter det. Toastmaster och toastmadame är utvalda och har tackat ja, en hemsida är utformad för att enkelt kunna först gästerna med information om boende och annat viktigt. Det är ju lite mer att stå i när det är många långväga gäster. Bröllopstårta?!? Ska man ha en sån? Vem ska göra den då? Skjuts för gästerna efter bröllopsfesten är tillfrågad och har tackat ja men mycket kan ju hända tills det är dags. Brunch och dagen efter-aktivitet ska bokas, hotell för bröllopsnatten också. Vad ska Kalle ha på sig? Vi har köpt lite grejer att pynta ladan med, tyg ska köpas och klä stolar och bord med men det går inte heller att göra förrän jag vet hur många vi blir. 

Ja det är minst sagt en del att stå i, men Gud så roligt det ska bli!

En sån hör ska vi göra!



3 kommentarer:

Jenny Shima sa...

Om du ska ha brudtärnor och någon av dem är duktiga på smink och hår kan de säkert hjälpa dig.
När det kommer till Kalles kläder så finns det ju klädkoder och det beror ju lite på hur ni har tänkt. Magdalena Ribbing har ju skrivit om sånt. Det viktigaste är ju att du och Kalle får sätta er personliga prägel på bröllopet. Jag är helt övertygad att det kommer att bli jättefint:)

Anonym sa...

Jag blir matt av att bara läsa om alla förberedelser. Haha! Men så är jag sambo också (= Lat?) ;-)

Hoppas ni får en riktigt fin dag! :-)

Kram M

Ninni sa...

Vi måste ses snart och planera mera!! Ni kan bestämma hur borden ska dekoreras, om ni ska ha några speciella färger? Något tema? Ska det vara bordsplacering? Ska ni köpa dricka i Tyskland eller Dalarna? Hur ska brunchen serveras och tänk på att ni behöver nya dukar då!!

Jag tycker att du ska kolla med dina kvinnliga gäster eller tärnorna om de kan hjälpa dig med hår och smink. Jag hade så himla trevligt att göra mig i ordning med mina närmaste, kan verkligen rekommenderas. Och isf bjud in dem till dig och kör en eller flera testkvällar innan. Så att de provar lite olika frisyrer och make-uper tills du hittar så som du vill se ut! Dina vänner kan troligen göra dig snyggare än någon stylist för de känner dig och vet vad du gillar och passar i.

Klänning är dags, åk till Vinslöv och prova alla!! Bara för att testa olika modeller. Det är inte alltid det man tycker är snyggast är det man är snyggast i!!