torsdag, januari 01, 2015

Årets tröttaste dag(ar)?

Fredagar och nyårsafton, dagar som man "ska" vara uppe länge men absolut inte orkar. Inte jag iallafall, jag drabbas av akut supertrötthet och orkar knappt vara vaken efter nio. Men vi hade en jättebra nyårsafton, eftermiddagen spenderades ute på sjön där vi åkte spark och grillade korv, och solade. 


På kvällen åt vi riktigt gott. Förtugg i form av brieostkuber som rullats i hackade valnötter och sesamfrön, crustader med skagenröra, stenbitsrom och dill och tunt skivad chorizo, och så ett gott bubbel till det. Till huvudrätt åt vi rådjurssadel med kantarellstuvning (Kalle hade skjutit rådjuret) tillsammans med hasselbackspotatis, smördegsinbakad västerbottenost och päron med gelé. Urgott!

Innan vi fortsatte på desserten gick vi ut och hade ett ordentligt snöbollskrig, mitt lockade hår och nyårssmink förstördes helt av det brutala kriget. Men det var så roligt och sen gick vi in för att äta chokladpannacotta och efter det var jag så sjukt mätt att jag knappt kunde röra mig. Vi la oss i soffan och tittade på film och  alla somnade utom Nemo och för första gången på mååååånga år gick vi och la oss innan tolvslaget.


Och idag har jag varit lika trött, helt sjukt. Men har ändå kommit ut på en springtur i förmiddags på nio kilometer. Nu har jag sjuk träningsvärk i låren! Jag och pappa sprang i tisdags, sparkåkning igår, spring idag och sen ytterligare ett snöbollskrig plus pulkaåkning. En fin snögubbe lyckades vi också få till. 


Eftermiddagen har iallafall varit väldigt lugn. Vi har spelat spel och jag har börjat läsa min nya bok In i labyrinten av Sigge Eklund. Har läst nästan en tredjedel av boken och den är riktigt bra.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag kan bara hålla med; jättetrött igår och MEGA-trött idag!
Och då har jag inte fått till något löppass. Så respekt till dig! ;-)

Kram M

Ninni sa...

Instämmer helt!! Sov också innan tolvslaget. Denna semestern har mest känts som att jag sover bort.

Låter som om ni har helt underbart där uppe! Härligt med snö!!