torsdag, november 22, 2012

För kall?

När jag var hos Juristen igår så beklagade jag mig över min ständiga förkylning och då sa hon något som fastnat i skallen på mig. Hon undrade om jag var för kall när jag sprang och att det var det som gjorde att förkylningen alltid kommer igen eftersom den alltid kommer tillbaka efter träning. Jag fryser inte när jag springer men det tar ju längre tid för kroppen att bli varm och svettig och någon timme efter duschen blir jag faktiskt väldigt frusen. Någon som är lite inne på sånt här och vet om det ligger något i det?



2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Linnea.
En fråga till dej, äter du något direkt efter träningen till exempel en banan. Sen är det viktigt att äta riktigt inom en och en halv till två timmar. Man blir inte förkyld av kyla, men just när man tränat är man som mest mottaglig för infektion, därför ska kroppen ha näring snabbt för att återhämta sig. Kram Barbro i Malung.Råden kommer från min son som är aktiv fotbollsspelare.

Linnéa sa...

Jag brukar göra en smoothie och dricka efter jag duschat och det kan ju bli kanske 30-40 minuter efter avslutat pass. Jag springer ju ganska sent på kvällen så mer att äta blir det ju inte. Smoothien gör jag på banan, frysta bär och mjölk. Tack för din kommentar. :)