tisdag, november 27, 2012

Flitens lampa

Jag googlade runt på hur man får bort missfärgningar på tvätt men allt kändes så avancerat och eftersom allt är mönstrat känns det inte lönt att bleka eller färga. Jag införskaffade mig nya tyger och beställde nya gardiner och ikväll har flitens lampa lyst och efter nattning av barn har jag sytt, sytt och sytt. Fodral till dynan och fem kuddfodral blev det och jag hann börja på ett sjätte.


Jag önskar att jag hade inspiration och ork att pyssla med sånt här varje kväll. Sy, virka och skapa. Jag mår väldigt bra av det och tycker det är jätteroligt men ofta är kreativiteten som bortblåst och inget blir gjort. Men nu fick jag eld i röven och det kan jag ju tacka det här för:


Välkommen o du rosa jul!

Nej men det känns okej ändå, mest synd på gardinerna till köket som jag tyckte var väldigt fina och juliga men inte too much. Nu har jag fått inspiration att sy tyghjärtan av tygresterna att hänga i granen eller vad man nu vill. Perfekt att ge bort så här i juletider också.

Inga kommentarer: