måndag, november 05, 2012

Löpning & Tabata

Igår när Mirijam var här berättade hon om de Tabataövningar hon skrivit mycket om i sin blogg. Sen så insisterade hon på att vi skulle testa en omgång på fyra minuter med två olika övningar som man kör 20 sekunder åt gången. Och helvete vad jobbigt det var! Vi stod och hoppade och flåsade i tv-rummet så Kalle undrade vad vi höll på med. Efteråt var mina lår helt skakis och idag har jag haft träningsvärk. Så nu ska jag komplettera löpträning ned Tabata och köra det de dagar jag inte springer. Att köra igenom hela kroppen tar 12 minuter och då kommer jag träna överkropp, core och ben och den tiden kan jag ju lätt ta innan jag duschar på kvällen.

Men idag blev det löpning! Efter att ha suttit i soffan med Nemo i stort sett hela dagen behövde jag komma ut och röra på mig så det blev sex kilometer i regnet.


- Mamma du är helt skvättig!

2 kommentarer:

äppelblomman sa...

Faaaan va grym du är!
Älskar oxå tabata övningar! Körde de rätt mycket ett tag och så även på löparbandet!
Visa oss dina övningar, snälla behöver insperation nuuuuu!
Kram K

Ninni sa...

Grymt jobbat! Tabeta och cirkelträning är riktigt bra komplement till löpningen. Du kommer snart inse att du blir starkare i steget oxå. Hejja hejja!!