fredag, november 09, 2012

Löpningen lönar sig!

För en stund sen när jag och Jenny stod och pratade i korsningen där vi brukar mötas när vi tar sällskap och skiljs åt efter förskolelämningen så kom sopbilen och jag hade helt glömt att det var soptömning idag. Och jag visste att vår tunna stod på fel håll och vissa är jättegriniga med sånt så jag fick eld i baken kan man säga. Iförd gummistövlar och klumpig jacka och dubbelvagnen med Nemo i framför mig så sprang jag I UPPFÖRSBACKE hemåt. Jag sprang ikapp sopbilen, förbi den och kutade in och hann precis hämta två fulla soppåsar innan de kom till vår gård. Det var två mäkta imponerade sophämtare kan jag meddela, och trevliga, de hade säkert tagit vår tunna fast den stod åt fel håll.

Efter den uppfriskande springturen så städade jag och Neno till kaninerna och gosade lite med dem och nu är vi inne och ska fixa lite grejer och ha en lugn dag. Klockan två ska vi hämta Leon och sen kör vi till Maggi, Ola och Alba!



3 kommentarer:

Magdalena sa...

LÄNGTAR!!!!!!!

Anonym sa...

Ha en mysig fredag vänner!
Kram Elin

Suzan sa...

Bra jobbat! :)