fredag, november 02, 2012

Halloweenmys

Ikväll har vi haft Halloweenmys och jag är så mätt och trött att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Vi har haft dekorationer och hattar och gjort hemmapizza och ätit världens kanske coolaste dessert.


Ta en plastbunke och klä insidan med plastfolie. Varva valfri glass (jag hade vanilj med chokladkross), grädde (jag färgade den rosa), maränger, chokladsås (jag tog nougatsås och kolasås) och smarties. Ställ bunken i frysen några timmar.

Stjälp upp den frusna glassbomben på ett fat och gör en liten grop i mitten. Sätt dit en Barbie utan ben och klä sen tårtan och Barbies överkropp med grädde. Jag köpte en "Barbie" på Willys för en tjuga och så målade jag ögonen, läpparna och ögonbrynen svarta och kletade in henne i teaterblod. Sen limmade jag fast en ljushållare med ett tårtljus i handen och voila! Snyggaste Halloween-desserten!

5 kommentarer:

Ninni sa...

Så himla cool!

Lina sa...

Haha, jätterolig ju! :-)

Jöns Marie sa...

Så himla häftig, vilken fantasi du har!

Jenny Shima sa...

Så coolt:)!

Marie sa...

Coool!!! :-)