torsdag, november 29, 2012

Adventsfint

Jag har städat, plockat och pyntat hela dagen och det har blivit så fint och mysigt! Jag älskar att pynta till högtider och nu är vi redo för december och första advent. Vi får finfint besök på söndag också så jag hoppas det kan hålla sig så här tills dess.. Ha ha ha who am I kidding?? Det kommer behöva städas om minst två gånger tills dess.


Hyacinter och buxbom i min stora fake-Ittalaskål blev väldigt fint.

Barnens julkalender är nästan klar. Några till klappar till Leon behövs bara och idag tog jag in fönstret och pyntade det och ikväll ska jag slå in klapparna. Alla 48 (!!) paketen kommer nog inte få plats så några får komma upp efter hand.


Lite granris och en dalahäst i tovad ull pryder fönstret.


Här sitter vi och äter och efter 4,5 år har vi äntligen satt upp en lampa!



2 kommentarer:

Lena sa...

Ni har det så mysigt och ombonat! Älskar idéen med fönster-julkalendern.

Jonna sa...

4,5 år.. jäklar vad tiden går!