lördag, juni 09, 2012

Lustigheter

Nemo är så rolig, jag undrar var han får allt ifrån. På förskolan har han varit lite stökig vid matbordet, kunde inte sitta still och vägrade smaka maten och eftersom han pratar väldigt bra ville han visa det och ingen annan fick en syl i vädret och så vidare. Så för att bryta hans beteende fick han flytta till ett annat bord med lite större barn och där fick han sitta bredvid pedagogen Kajsa. Och Kajsa har fått honom att förstå att han måste smaka på all mat om han vill ha mer av något eller en frukt efteråt och hon berättar ofta så roliga saker. Igår till exempel så var det kyckling och ris till lunch. Nemo åt upp riset och ville ha mer men Kajsa sa att han fick smaka kycklingen först. Det ville inte Nemo utan han satt och blängde på henne och skulle minsann inte smaka och ville inte ha mer ris. Efter maten skulle de få frukt och Nemo ville ha ett äpple men Kajsa var bestämd och sa att han var tvungen att smaka kycklingen först. Då sa Nemo:
- Nu tycker jag det här blir lite besvärligt.
Efter en stund sa han:
- Okej Kajsa, nu ska jag smaka.
Och så smakade han.
- Mmm det var gott, får jag ett äpple nu?
Och det fick han ju och sen sa han:
- Mamma har tagit av skopan på min röda traktor.
- Jaså, varför det?
undrade Kajsa.
- För att jag inte var så trevlig, sa Nemo då.
Ha ha vart fick han det ifrån? Han har bett mig att ta av skopan och lyftarmarna så det är bara påhitt. Men det är så sjukt roligt med alla saker han säger och gör och det bästa är att iaktta honom när han inte vet om det.



2 kommentarer:

Marie sa...

Ha ha ha!!! Såååå söt! =)

Unknown sa...

Haha underbara ungar <3