fredag, juni 15, 2012

Barndom

Det är ju egentligen ingen big deal att Nemo går sin sista dag på förskolan idag. Det är vi som har valt det, de har ingen avslutning och dagen på förskolan kommer att vara som alla andra. Men jag vill ändå göra något extra och få Nemo att känna att det är lite speciellt ändå. Jag vill att mina barn ska känna att det är lite extra mysigt och värt att fira lite extra när det är till exempel avslutningar, storhelger eller annat som är värt att piffa till lite. Jag tänker mig att de ska tänka tillbaka på sin barndom och minnas att på fredagar var det extra mysigt och god mat och när jag slutade förskola/skola gjorde mamma eller pappa chokladbollar som vi fikade på och ja, lite sånt. Så nu har jag gjort chokladbollar med fint strössel för det är Nemos absoluta favoritfika och då passar det utmärkt att fira in sommarlovet med dem.



1 kommentar:

Ninni sa...

Du är verkligen en fin mamma!!