tisdag, juni 19, 2012

Gött mos

Finns det något bättre än att komma hem efter en härlig löptur, ta en dusch, klä sig i rent nattlinne och lägga sig i soffan ett tag innan man ska krypa ner i en renbäddad säng? Ja det finns det väl men det är en skön känsla!

Jag har då varit ute på en runda, 6,3 kilometer med en medelhastighet på 6,09 minuter per kilometer. Benen var lite stela efter Malmömilen och jag hade ont i benhinnorna i höger ben och när jag kom hem gjorde det svinont. Men det är kanske inte så konstigt, hela Malmömilen sprang jag ju på asfalt och det är inte mins ben vana vid då jag mest springer i skogen annars. Det blir säkert bra efter lite vila och nu när jag åker själv ned barnen till sommarstugan så kommer jag ju inte kunna springa så mycket.

Nu ska jag koka en kopp te och ta något att äta och slappa en stund innan det är dags att sova.



1 kommentar:

äppelblomman sa...

Du ska vara sååå nöjd! Inte konstigt att du har ont i dina ben... Asfalt gör ont att springa på...
Vill oxå springa men har ont i halsen, skit oxå...:(
Kraaaam K