måndag, juni 25, 2012

Dödsmisshandel

Ni har säkert läst eller hört om killen i Veberöd som blev misshandlad så illa att han dog av skadorna. Även om vi inte visste vem han var så blir man påverkad av att sånt händer där man bor. Och i en liten by blir alla så illa berörda för de har en koppling till honom på ett eller annat sätt.

Jag var hem en sväng idag för att gå på ett möte och efteråt åkte jag förbi platsen där det hände. Det var fullt av blommor och ljus kvm foton och det kändes så vemodigt att se. Man märker att det är som en dimma av sorg över byn och det känns så overkligt att något sånt här har hänt. Jag tänker genast på Nemo och Leon, så fruktansvärt om något sånt skulle hända dem när de blir äldre. Man flyttar från storstaden när man får barn för att ge dem en trygg plats att växa upp på, men händelser som den här gör att man känner oro och rädsla.


Jag lider med föräldrarna som förlorat sin son på ett fruktansvärt sätt. Jag varken kan eller vill sätta mig in i hur de känner just nu.

1 kommentar:

äppelblomman sa...

Usch ja... Hörde om detta på tvn:(
Kram K