fredag, mars 16, 2012

Slutar amma

Idag slutar jag att amma helt på dagtid. Leon har i och för sig inte ammat mer än morgon och eftermiddag ett tag nu, plus nätter då, men nu får det vara slut med det för han har nämligen börjat bitas. Det gör satan i gatan ont fast han inte har fått en enda liten tand än. Det började för ett par veckor sen, typ när han tömt bröstet så bet han lite och sen har han fortsatt mer och mer. Droppen var imorse när han bet mig det första han gjorde och sen ville han ändå inte amma fast jag motvilligt erbjöd honom igen. Och det känns skönt tycker jag, och han verkar inte ha så jättestort intresse själv heller längre. På nätterna får han amma om han vill, men även det har minskat fast att han vaknar till flera gånger per natt. Så från och med idag blir det gröt till frukost, lunch med lagad mat vid elva, mellis på eftermiddagen, lagad mat till middag vid 17-17.30 och välling runt 19.30. Vi provar så iallafall och ser hur det går. Jag har för mig att man ska börja med lagad mat två gånger om dagen vid åtta månader så vi tjuvstartar bara lite.



Inga kommentarer: