onsdag, mars 28, 2012

Middagstips

Det gick bra hos tandläkaren även om Nemo inte direkt uppskattade behandlingen. Tänderna såg fina ut men strängen under överläppen har gått av men det kommer att läka av sig själv.

När vi kom hem gick Kalle och Nemo ut och fortsatte med sandlådan och nu är grävandet klart och fiberduk inköpt. Imorgon ska det fällas träd så det går framåt. Jag improviserade ihop en sjukt god middag! Jag la en bit lax i folie, på med salt och citronpeppar, hackad paprika, rödlök, halverade cocktailtomater, sockerärtor, en klick smör och en skvätt grädde. In i ugnen i ungefär 20 minuter och servera med ris. Supermumsigt!

Efter maten åkte jag till byns motionsspår, ett 2430 meter långt upplyst spår i skogsterräng. Det var jättebra att springa där så det ska jag göra fler gånger. Idag sprang jag "bara" fem kilometer eftersom klockan var så mycket. Nästa gång ska jag försöka mig på ett tredje varv tänkte jag.

Nu inväntar jag Nina och Greys Anatomy, tror det kommer vara riktigt spännande idag!



1 kommentar:

äppelblomman sa...

Sköntt att det inte blivit någon skada på tänderna!
Mumsig maten verkade! Brukar ofta göra lax i folie med lite grejs på;-) Och det är såå gött!

Härligt jobbat med löpningen, du är grym!
Kram K