lördag, mars 10, 2012

Mår illa

Imorse när jag gick ut till kaninerna så vände sig magen på mig. I buren låg ett kaninungehuvud och slamsor av en halvt uppäten kropp och inne i huset hade Smilla plötsligt boat med jättemycket päls och gjort ett bo och i det låg en död unge. Avtvättad och fin. Jättekonstigt verkligen. De ungarna måste ha kommit inatt men jag undrar varför inte ungen som låg i boet levde, fast antagligen har hon väl inte diat dem. Fy så sorgligt, och äckligt, jag mår fortfarande illa. Tretton ungar totalt, en riktigt stor kull. Nu ska jag gå ut och städa undan boet och jag vill kräkas bara av tanken.




3 kommentarer:

Jenny Shima sa...

Vad fruktansvärt, jag lider med dig.

Unknown sa...

Så många ungar o inte en enda vid liv, gud vad tråkigt :'( Men vad beror det på att hon inte tog hand om dem?

Linnéa sa...

Hon är rätt ung och det var hennes första kull och då kan sånt hända tyvärr, inte helt ovanligt. Hon har helt enkelt inte fattar vad hon skulle göra.