torsdag, mars 15, 2012

Nytt upplägg

Hili ringde mig igår efter att jag frågat henne om lite löptips. Så nu ska jag istället för att försöka pressa ner tiden på fem kilometer ha som mål att springa lite längre varje gång istället. Det är bättre att kunna springa längre än att bara träna på fem kilometer hela tiden. Och banan vi kommer springa på Vårruset är en rätt så platt bana vad jag har förstått och rundan jag springer här lutar både upp och ner plus ett par jobbiga backar så det kommer kanske en bättre tid naturligt där. Och så ska jag intervallträna och det började jag med idag. Jag och Kalle tog bilen och lämnade Nemo på förskolan och sen sprang jag därifrån, kanske en kilometer, till en backe där jag i en hel låt sprang upp för backen allt jag kunde för att sen jogga långsamt ner. Fy fan så jobbigt det var, jag kände mjölksyra leta sig ända upp till armarna! Men det ska öka förbränningen, styrkan och konditionen så jag ska köra så en gång i veckan tänkte jag.


Några av mina pepplåtar. Nuförtiden får jag lyssna på min festmusik när jag tränar.......

2 kommentarer:

Sofia - ett bättre du sa...

Vad skoj att du börjat med intervallträning. Det är grymt för att förbättra konditionen och går att göra på massor av olika sätt :). Lycka till med löpningen.

Linnéa sa...

Tack så mycket. :) om du har några tips på bra intervallträning tar jag gärna emot dem. :)