lördag, mars 17, 2012

Barbackatur

Det har varit ett fullspäckat schema idag och tiden har rusat iväg! Jag åkte och red vid 11 och idag var det lektion i paddocken barbacka. Herregud, det är väl minst 15 år sen (MINST) jag red barbacka och det kändes som jag skulle trilla av direkt, men det gick snabbt och sen kändes det hur bra som helst. Man kommer ju närmare hästen och får arbeta mer med benen utan sadel och jag vill inte ens tänka på hur det kommer kännas imorgon..

När jag kom hem var det bara att duscha av sig hästdoften för att knalla över till Nina som hade Me&I-party. Jag hade ju ett för två veckor sen men jag köpte ändå ett par byxor till Nemo och ett par till mig. Efter lite god fika gick jag hem och började på middagen, Texas Red Chili på älgkött som även blev ett storkok till Leon.

Efter middag, soffmys och nattning har vi bara degat i soffan, krängt massa popcorn med popcornkrydda och sett Hur många lingon finns det i världen medans jag har påbörjat ett nytt virkprojekt.



1 kommentar:

kattiiiiss sa...

Låter som en mysig dag.
Ha en trevlig vecka!