lördag, augusti 27, 2011

Svinalängorna

Jag och Leon har en myslördag i vår ensamhet. Kalle och Nemo är på en jakt- och fiskemässa men jag var så trött så det var skönast att stanna hemma. Vi har sovit en stund och sen suttit vid datorn ett bra tag och fixat med Nemos fotobok.

Ikväll ska jag och barnen vara själva för Kalle ska på kräftskiva till Nina och Markus. Jag var också bjuden men jag känner inte för att sitta och amma när de andra festar. Kalle älskar kräftor och snaps så jag tyckte han kunde åka dit även om jag har blivit sjukt tråkig och bara vill vara hemma.

Men vi ska fortsätta att mysa ikväll tänkte jag. Jag och Nemo ska göra hamburgare och när han har lagt sig ska jag och Leon titta på Svinalängorna, äntligen!! Jag läste boken för länge sen och ända sen jag hörde den skulle bli film har jag väntat och längtat. Ingen feel good-film direkt kan jag tänka mig men jag har alltid haft ett gott öga till Ola Rapace. Och Noomi är inte så illa hon heller.


Vad hittar ni på ikväll?

2 kommentarer:

LolitaRegina sa...

Vem har INTE ett gott öga till Ola Rapace..? ;) Herregud, mannen är ju så snygg så att klockorna stannar!

Eijlert... sa...

Var filmen bra?!
Jag och Kent har en lugn hemmalördag, har fixat lite hemma med spjälsäng o annat. Ätit god mat o nu slappar vi i soffan till Pirates på tv4+.
Lill*n i magen är på hugget så jag o Kent har legat o kännt här o var på magen. Så myysigt ")

Ha en fortsatt trevlig lördagkväll.
Kram