tisdag, augusti 02, 2011

1 vecka

Idag blir Leon en vecka gammal. Jag kan ju säga att veckan med Leon har gått ungefär tusen gånger snabbare än veckan när jag gick över tiden. Önskar det kunde vara tvärtom.

Leon har gått upp i vikt som han ska och det är skönt. Jag ammar och det går bra, fast jag har amningsnapp precis som med Nemo. Det gör inte mig nåt även om andra inte tycker det är bra. Bättre att kunna amma med amningsnapp än inte alls tycker jag.

Två nätter i rad har jag fått sova ungefär 5 timmar i sträck och det är jag väldigt tacksam för. Det värsta magontet verkar ha gått över och det flyter på bra här hemma. Nemo är en väldigt snäll och duktig storebror, det har gått över förväntan faktiskt och det är jag så glad för.

Nu är jag ensam med barnen för första gången. Kalle har åkt för att köpa en ny, större grill och mat och annat till Nemos kalas. Jag ska börja baka idag tänkte jag så jag inte behöver stressa så mycket.

Nemo åker på sin motorcykel och klättrar på stenar och Leon ligger i vagnen och tittar sig omkring och är nöjd med tillvaron. Om en stund är det dags för Nemo att äta lunch och sen sova. Det återstår att se hur det går, Leon är ju inte så lätt att styra och vill äta mest hela tiden. Wish me luck!






Inga kommentarer: