fredag, augusti 05, 2011

Fredag

Det är en gråmulen fredag idag, lite trist efter de senaste fina dagarna. Jag sitter i soffan och tittar på Doktor Snuggels med Nemo och Leon sover här bredvid.

Jag tror jag och Leon ska ta en tur till Lund idag, jag behöver köpa en födelsedagspresent till en vän och det kan vara kul att komma ut lite.

Igår var jag till Lomma och hämtade en jättesöt liten kanintjej. Tyvärr är Herr Kanin inte så snäll mot henne så jag fick dela av buren igår kväll. Jag hoppas på att de kan vänja sig vid varandra ute i hagen så de kan vara tillsammans.

Och på söndag är det dags för Nemos 2-årskalas och det ser ut att bli regn. Skittråkigt, men man kan ju hoppas på att det inte regnar så mycket eller hela dagen. Jag har bakat ett par kvällar och lagt vit chokladkaka och halloncupcakes i frysen. Ska göra blåbärscupcakes också och Kalle ska göra chokladbollar och så ska jag göra en tårta, men jag har fuskat lite och köpt färdiga bottnar så den ska bara sättas ihop på söndag.


Jag kanske ska ta tillbaka det jag skrev om att augusti skulle bli en härlig sommarmånad?




1 kommentar:

Eijlert... sa...

Nej nu ska du inte bli negativ, klart det kan komma lite regn men det kommer ändå att bli en fin augustisommar!

Lycka till med kalaset, ska sj ha ett litet kalas ikväll m hemgjord pinocciotårta, lavendelkakor m.m.

Kram Elin