fredag, augusti 05, 2011

Rena rånet

Jag och mamma såg jättesnygga solstolar på ÖB i Mora när jag var där i midsomras. Sen har jag inte riktigt kunnat släppa tanken på stolarna och när våra andra solstolar gick sönder för att tjocka Jörgen satt i dem så behövde vi nya.

Jag letade på ÖB i Malmö men där var stolarna slut. Men så var Kalle på ÖB i Lund häromdagen och gissa vad han kom hem med! Tyvärr köpte han av någon anledning bara en fast det fanns fler och idag åkte jag dit för att köpa fler.

Det fanns precis tre stolar kvar så jag högg dem direkt och gick för att betala. Kassörskan scannade av en stol och sa sen ett pris som jag inte tyckte stämde då jag trodde inte hon pratade med mig. När jag fattade att det var mig hon pratade med så blev jag lite förvirrad och drog kortet fel och då verkade hon bli irriterad och tog mitt kort och gjorde rätt. Och det var då jag fattade vad hon tog betalt för mina tre stolar, 187 kronor. Egentligen kostade de 249 kronor styck så jag skyndade mig därifrån innan hon skulle fatta vilken tabbe hon gjort.

Så nu är vi fyra nya solstolar rikare men inte så mycket fattigare.


Hade ni rättat henne och betalat fullt pris eller hade ni gjort en fuling som jag?

7 kommentarer:

Anonym sa...

hahahahah, ja, du vet, jag är blatte, alltså, jag hade bara gått så fort det bara gått... seeeen hade jag haft dålig samvete...
Mercedes.

Nina sa...

Inte rättat henne. Solstolar lixom inte precis vitvaror med garanti och grejer....Bra fyndat!

Elin sa...

Lätt att jag hade gjort som du! :)

Maja sa...

De ju inte säkert hon gjorde en tabbe du. Jag evt av erfarenhet från jobb (jobbar pås iba) att ibland prisänksvaror men vi hinner inte märka om dom.
Så att när man scannar dom blir det d enya priset fast de gamla står på prislappen.
Drygare när de tvärtom, du har som kund enl ag rätt att kräva priset på prislappen ovasett om de felmärkt eller inte. :)

Linnéa sa...

Hon tog betalt för bara en stol men jag köpte tre, så en liten tabbe var det. :) de kostade 249 kr men sen var det 25% rabatt.

Eijlert... sa...

Jag hade gjort som du gjorde, är det på mindre summor så brukar jag rätta dem. Men ibland vill man ju faktiskt tjäna på det också! Så du gjorde helt "rätt" ;)

Karro sa...

Ha ha fasen va gött! Jaghade gjort precis som du! Rätt åt henne;-) Hoppas att hon får kicken;-)Kram K