måndag, april 04, 2011

Vad fan!!

Fram tills nu har min graviditet varit smärtfri i stort sett. Extremt trött och illamående första tiden men till skillnad från när jag var gravid med Nemo har jag inte haft ont. Då började jag få ont i revbenen redan i vecka 17 och det blev bara värre. I tisdags var jag på MVC och skröt lite om hur bra jag mådde och barnmorskan tyckte det var fantastiskt, det brukar snarare vara tvärtom, att det blir värre andra graviditeten. Och nu de senaste dagarna har jag fått ont i höfterna, speciellt på höger sida. Idag har jag även varit väldigt trött i nedre delen av ryggen och det är väl ett tecken på att magen börjar bli lite otymplig. Det börjar bli drygt att böja mig ner för att ta på skorna och jag blir lätt andfådd när jag går. Men jag klagar absolut inte, jag hoppas bara smärtan i höfterna inte blir värre för jag vill absolut jobba maj ut som jag tänkt och vägrar något annat. En sak som jag verkligen verkligen hoppas är att jag ska kunna sova ordentligt trots höfterna. Jag sover ju alltid på sidan men har börjat sova på rygg mer och mer men allt eftersom magen blir större blir ju det svårare. Jaja, det är bara att bita ihop och sparka.

2009 och 2011

2 kommentarer:

äppelblomman sa...

Så fin du är Linnéa! MMm vet precis hur du känner det. Det är de som är det jobbigaste när man har barn tätt... Dessutom kan man likmsom inte vila när man vill och kan... Hoppas att de släpper lite!
Kram K

Evelina sa...

Glidlakan i sängen is the shit! Puss!