fredag, april 01, 2011

Långhelg!

Nu är jag hemma efter att ha jobbat torsdag kväll och natt och tar därmed helg, och inte vilken helg som helst utan långhelg! Jag är ledig på måndag också. Helt underbart att ha hela fredagen framför sig plus tre dagar till. Och fint väder ska det bli också, underbart. Vi har inte så mycket planerat för helgen men jag änkte åka och köpa blommor imorgon iallafall. Det behövs verkligen piffas upp och få lite färg i krukorna på framsidan. Bort med ljungen och enriset, in med påskliljor och penséer! Tyvärr är vädret inte så kul idag, det regnar och är ruggigt och det är synd för jag hade tänkt ta med Nemo på ponnyridning i eftermiddag. 4H-gården här i Veberöd har ponnyridning varje fredag mellan 16 och 17 så jag hoppas det inte regnar då så kanske vi går dit. Nemo tycker det är jätteroligt med hästar men han har ju aldrig suttit på en så det ska bli spännande att se hur det går om vi tar oss dit. Nu ska jag bädda rent i sängarna och äta lite lunch och slappa lite innan Nemo ska hämtas klockan två. Städningen klarade jag av igår så det är fredagsmys utan måsten här!


Förra vårens blommor

1 kommentar:

Mirijam sa...

Kan ni inte komma och hälsa på oss imorgon på dan? Nemo kan få rida på Alfie? Hehe. Okej, det får han inte, men ni kan få prova vår nya kökssoffa?

puss!