torsdag, april 14, 2011

6 år

I fredags var det 6 år sen jag och Kalle träffades på Golden, en sunkig pub med billig öl på Möllan i Malmö. Dagen till ära köpte jag 6 stycken rosor till Kalle, hade egentligen velat göra något lite mer men ibland finns varken tid eller riktigt orken. Men en myskväll kunde vi ju ha iallafall. Tror ni Kalle kom ihåg vår dag? Nej, det gjorde han inte. Det spelar inte så stor roll egentligen men det jag saknar är något lite extra just därför. Erbjudande om ryggmassage kanske. Egentligen hade jag ju lite i smyg hoppats på ett frieri, men det visste jag väl egentligen att det inte skulle bli. Brukar era respektive komma ihåg årsdagar? Är de bra på att uppvakta? Är ni bra på att uppvakta?

4 kommentarer:

äppelblomman sa...

NEJ inte direkt... Han höll ju på att glömma min födelsedag iår, de säger ju allt;-) Väntar oxå på att han ska fria... Men jag får nog vänta och vänta och vänta...;-)
Grattis till er förresten!
Kram K

Emmi sa...

Jag kan väl tänka mig att du tycker jag är en liten barnrumpa och kanske inte riktigt kan jämföra mitt förhållande med en småbarnsföräldrar som båda har heltidsjobb (erfarenhet av äldre syskons fördomar när man försöker flika in något i förhållandefrågan och får en taskig kommentar om att "man fattar ju inget") men jag blir pinsamt glad av när middagen står på bordet när man kommer hem trots att det bara är något som tar tio minuter att laga.

Men sen är det ju såklart skillnad från oss som båda pluggar och har lite mer free-time än till de som har barn och jobbar hela tiden men jag tycker att man ska fira årsdagen! Tycker barnsligt nog att det är lika viktigt som födelsedagen eftersom båda är lika mycket "påhitt"... typ. Men Kalle kanske har planer på att överraska dig med att komma med filmteamet från "En unge i minuten" när du ligger och ska föda hästen samtidigt som han friar mitt i födseln... det hade vart något, haha.

Linnéa sa...

emmi: hahhahahhaha ja det vore väl en riktig jävla överraskning det, herregud vad jag skulle slå ihjäl honom. :)

Maja sa...

En rolig uppdatering ang. Golden.
Som faktiskt blivit riktigt fresch, fort emd billig öl.
Nu håller de dock på med en hemlig renoveringt ill. Ska bli hel indiskt, låter lovande tycker jag allt :)