fredag, april 08, 2011

Dubletter

Igår köpte jag tunna överdragsbyxor/allvädersbyxor till Nemo. Det börjar ju bli varmare och han behövde något tunt att bara dra över byxorna för att hålla sig ren och torr ute. Först tänkte jag bara köpa ett par eftersom det känns så slösigt att köpa två av allt. Men då skulle vi behöva ta med och ta hem alla grejer varje dag och då vet jag att vi kommer glömma det titt som tätt. Så jag köpte ett par svarta byxor på Lindex för 179 kronor att ha på dagis och ett par lite snyggare, grå byxor på Åhléns för 299 kronor. Han kommer kunna ha dem till hösten också och förhoppningsvis blir de inte helt utslitna utan de kan gå i arv till Hästen.






Köper ni dubbelt och har ytterkläder både hemma och på dagis?

- bloggar från MIN iphone.

2 kommentarer:

Evelina sa...

Jepp! Dubbelt av allt. Blir många loppisbesök, men så har vi ju oxå världens bästa barnloppis i byn :D

Marie sa...

Nej vi har inte haft dubletter av allt. Har känts onödigt. Det är klart på vintern har A haft både overall och Jacka/Täckbyxa. Men vi har haft för vana att ta med kläderna hem efter dagis. Eller ja, vi har klätt honom i de kläderna hem också för ibland har vi varit ute en stund innan vi gått in hemma. Så inte så mycket dubbelt här. Jo stövlar är bra att ha dubbelt! Geggigt att dra fram och tillbaka... =)