torsdag, april 21, 2011

Runt 10 dagar

Igår när jag tittade till kaninungarna så hade de öppnat sina ögon! De gör det när de är omkring 10-11 dagar så jag tippar på att de föddes den 10 april, ett bra datum att komma ihåg.

De har växt så sjukt mycket på de här dagarna och snart kommer det hoppa runt ett helt gäng som tussar i kaninhagen. Jag måste säkra nätet längst ner annars kommer de promenera rakt igenom.

Idag kunde jag räkna dem ordentligt och de är 10 stycken. Helt otroligt. Och de är så fina färger. Två helt vita, två som nog kommer bli viltgrå som Fjalar, tre som är tecknade i viltgult som Fiona och en som är helt viltgul, och så två som jag tror blir viltgråbrokiga.

Och jag ska få behållla en. Jag vågade knappt ta upp det med Kalle och han var väl inte helt lycklig över det men jag sa att jag måste. Men vilken ska jag behålla? Vilken hade ni tagit?


1 kommentar:

Mirijam sa...

den rödvita längst till vänster på vänstra bilden! Gullegullegull!