fredag, maj 15, 2009

Ja, det är klart det var kaptenen som Nemo ska döpas efter! Det är Kalles förslag, det namn han slagits för. Själv hade jag ett annat pojknamn som nummer ett men man får ju kompromissa har jag lärt mig. Vår kompromiss var att om det blev en tjej fick jag mitt förstahandsval och om det blev en kille fick Kalle sitt. Nästa barn kommer ju få mitt förstahandsval vare sig det är en kille eller tjej för då är det min tur!

Kalle har alltså propsat på namnet Nemo eftersom kaptenen i en Världsomsegling under haven är sååå cool med sin ubåt. Men för några veckor sen kom det fram att Kalle inte ens läst boken! Det är lite skandal tycker jag, så jag ska tvinga honom att läsa den eller iallafall lyssna på den på bok-cd.

3 kommentarer:

Lena sa...

Jag tycker att du ska ge Kalle boken/cd-boken i julklapp.

LolitaRegina sa...

jag antar att du inte avslöjar vilket ditt förstahandsval på namn är, oavsett hur snällt man frågar..? :) *lägger huvudet på sned och ser söt ut*

Anonym sa...

jag tycker att det är ett fint namn :) Hoppas det passar er lilla vilding bra :D