fredag, maj 08, 2009

Idag har jag och Kalle varit på första föräldragruppen. Det var intressant, bra med informationen vi fick men tyvärr var det inte så många roliga typer där. Nu är jag väl lite väl snabb med att döma dem, men jag vet inte. En känsla säger mig att det inte är någon jag kommer umgås med men man kan ju ha fel. De andra kändes mycket mer mogna och som "föräldramaterial". När vi presenterade oss och alla berättade vilket datum bebisen var beräknad till så hoppades de flesta att bebisen skulle komma tidigare. Gärna en eller två veckor. Så när det var min tur sa jag att bebisen är beräknad till 1 augusti men att jag hoppas att han verkligen inte kommer tidigare, det är jag inte redo för.

Vi gick igenom vad man ska ha med till sjukhuset och tydligen ska man ha en patientbricka. Jag har ingen aning om var min är och jag trodde inte det var något man fortfarande använde. Går det att beställa ny?

Ikväll ska vi äta lite god mat och lägga oss tidigt för imorgon blir det Ullared och då ska vi köra kl 6 har jag bestämt. Jag har köpt bagels och bredbar fetaost så vi kan göra riktigt god bilmat att smaska på. Ska bli kul med Ullared, flera år sen jag var där nu och när jag fick se kläderna vi fick av Ninni och Mikael därifrån blev jag ännu mer sugen. Supergulliga och billiga. Marika kommer dit och möter oss så det blir nog en trevlig dag.

3 kommentarer:

Susanne L sa...

Gå till vårdcentralen så trycker dom ut en ny patientbricka åt dig.:D

J sa...

Är det verkligen så fortfarande? Här har de iaf avskaffat dem och nöjer sig med ID-kort... :)

Anonym sa...

heeeeeey, ursäkta men va?? var på akuten för mindre än en månad sen och då lämnade killen jag var där med (jag jobbar också inom behandling ;))fram sin bricka och sköterskan bara "hohoho, nej du, de där används inte längre". så där måste dom ha fel, men kanske borde kolla upp det för säkerhetsskull. nu är jag visserligen i hudiksvall va men jag tror ju inte det blir annorlunda reglement gällande pat.brickor bara för att man befoinner sig i malmö...

ps, jag är så sjukt betagen i dn vackra pojkvän, han ser ut som en docka! har aldrig sett en mer bildskön kille! aja, nog om det, lycka till med bebisen!

hälsningar från en nina som läst din blogg flera år men som nog aldrig kommenterat...:o