söndag, september 28, 2008

Hilde är nog världens gladaste kanin. Iallafall den gladaste som jag träffat. På morgonen då man ska släppa ut henne hoppar hon fram och tillbaks framför dörren och ute i hagen kutar hon runt, runt och hoppar och skuttar. Sen slänger hon sig på marken och rullar runt och blir helt smutsig och sen hoppar hon och kutar rutnt igen. När man kommer in till henne skuttar hon runt en och klättrar och klänger och är så nyfiken och om man petar lite på henne så får hon fnatt och börjar rusa runt och hoppa som en galning. Hon har liksom inte tid att vara gosig och snäll för det är så mycket hon måste göra hela tiden. Och när man går utanför buren så kutar hon efter en för att se vad man ska göra och om man eventuellt plockar någon maskros åt henne.

9 kommentarer:

Maja sa...

Blir så glad av läsa om dig och dina Kaniner och se bilder på dem (Vill dock beklaga sorgen för Musse)
Du visar hur kaniner verkligen ska må och hur dom ska ha de. nte i nån pytte bur hos en 5 årig flcika. Jag hade kaniner som liten och nu i efter hand kan jag ju säga att de var helt fel.Hur som helst kul se alla underbara bilder på dina fina och välmående ninisar.

Anonym sa...

MEN HERRE! :D Sötkaninen dååå.
Vad är det för kaniner du har? ras? Jag blir sugen på att skaffa kanin när jag ser dina mysbilder.

Mayumi sa...

En riktig liten sötnos det där!! :)

Anonym sa...

Oj, oj.. vad söt hon är! Kul att se att hon mår så bra och verkar riktigt lycklig. Dina kaniner har det bra som är hos en som verkligen älskar dem :)

Anonym sa...

Vad fin hon är!!

Lisa

Anonym sa...

vilken liten sötnos du lyckades få tag på :)
Tack för besöket- mysigt att se dig.
Puss!

Anonym sa...

Vilken liten sötnos du har fått tag på :)
Tack för besöket - det var mysigt att se dig.
Puss!

Anonym sa...

Vilket underbart litet charmtroll! Jag bara ääälskar kaniners framben, har jag kommit på. =)

Anonym sa...

Vilken glad skit! Haha. Och stor han är, den nya kisen. Så fina! /Lisa