måndag, september 08, 2008

Det var så jävla skönt att få sätta sig i bilen och köra hem imorse. Jag körde om Sjöbo för att lämna ett par filmer och handla lite på Ica när jag ändå var där. När jag kom hem åt jag gröt och dack té och sen la jag mig i min sköna säng och sov..

När jag vaknade var kl runt 13 och jag gick ut för att kratta lite grenar på framsidan. Men tvångig som jag är kunde jag inte sluta med det utan rensade bort en massa skit som växt längs med huset, stagade upp mina tomatplantor (åt min första egna gula coctailtomat idag, den var GOD!), rensade i blommorna, satte fram en lastpall vid husväggen där en tomatplanta, en paprikaplanta, smultronplantan och gräslöken nu står och så satte jag ut en fin ljusblå pall jag köpte från Ellos som jag satte blommor på. Det blev så fint och jag ska fota så ni får se.

Sen var jag verkligen igång så jag städade köket och toaletten, vek tvätt och sen lagade jag en rätt jag hittade på internet i helgen: Gittans moussaka. Mums vad gott det var! Andra gången i mitt liv jag åt det och första gången jag gjorde det själv.

Nu har Kalle gjort upp en brasa och vi ska se på Vänner och bara slappa efter att Kalle satt upp nån grej i terrariet. Men om jag känner honom rätt så kan det ta sin lilla tid. Jag tänkte ta och virka lite så länge. Har en lappfilt jag hållt på med sen 2005 och som jag återgår till då och då. Jag virkar små fyrkanter i olika färger och när jag virkat tio syr jag ihop dem. Det blir jättefint och tanken är att jag ska ha den filten till mitt första barn jag får. Fin tanke va? Vi får ju hoppas den blir klar någon gång.

Imorgon kommer min vän Lisa hit och hälsar på! Vi gick i samma klass i Borlänge men hon bor numera i Helsingborg. Konstigt nog har vi bara setts typ två gånger sen hon också flyttade ner och det är några år sen nu. Men nu är det dags igen och det ska bli så kul!
Lisa är en av de tuffaste jag känner och jag har alltid tyckt hon är så himla cool. Tänk att hon ville bli min vän när jag kom från Malung till Borlänge som en blyg 16-åring som ville läsa media. Det var hon, jag och Lina som hängde på Tägtvägen och det är en tid jag aldrig kommer glömma.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Jo, förresten, du som är belevad i tatueringarnas underbara värld, har du några tips på bra tatuerare här i Sthlm, jag har ingen koll alls. :( Jag funderar på att göra en till tatuering, denna gång med mkt färg. :)

Anonym sa...

åhhh och jag som trodde att jag är den tuffaste.... ;)