söndag, april 27, 2008

Vädret blev finare idag än vad som förutspåtts och det har varit både positivt och negativt. Det positiva har varit att vi köpt jättefina, vita utemöbler på Granelunds Outlet i självaste Veberöd. Mycket bra pris och vi fick en fin bänk till också. Sen kom Astra, Pilen och Mikael och hälsade på och vi gick en promenad i skogen och satt i de nya utemöblerna och drack saft.

Negativt var att vi aldrig fick tummarna ur röven men efter lite krångel kom vi igång med målningen vid halv fem och vi har målat hallen, tv-rummet och grundmålat köket. Köket ska bli vitt och blått, precis som Frida Kahlos kök i Mexico. Vi ska fortsätta måla imorgon. Tyvärr måste vi även åka till Malmö imorgon och tömma lägenheten på det sista eftersom hon som köpt den flyttar in på tisdag.

Lisa har vart här ikväll och hon lagade mat och bjöd på folkisar medans killarna (jag och Kalle) målade. Sen har vi käkat popcorn och slöglott på tv. Nu sover Kalle i soffan och det är väl snart dags för mig att sova också.





Jag längtar tills på onsdag!




5 kommentarer:

Vadå? sa...

Du inspirerar mig supermycket med ditt huspyssel ska du veta! :D Mumma! Jätteroligt att ta del av! :)

Conny sa...

Hej! Jag är så stolt över mitt land varje gång du kommenterar någonting typ om Frida Kahlo! Hon var en riktig diva och en legend i Mexico.

Ditt kök kommer att se hur fint som helst!

Kram!

Anonym sa...

Hej tjejen! Ville mest tacka för att du ville hjälpa mig. Jag kör med de frågorna jag har så får vi se hur det går.. kan ju inte vänta hur länge som helt med att sammanställa allt. TACK iaf!! Hoppas du snart får det lugnare runt dig.. =) Kraam

Linnéa sa...

limepuff! vad kul att höra, jag älskar att inspirera!

conny: det ska du vara, jag önskar jag oxå hade lite av ert blod i mina ådror.
Kram!

anna: så lite så, hoppas det fixar sig..:) snart blir det lugnare, I hope..:)

Swede Hurt sa...

tänka sig att det var mimmi som köpte lägenheten, helt galet