lördag, april 12, 2008


Idag har jag varit i Malmö och vi har visat upp samba, capoeira och maculele i samband med att de som graderat fick sina bälten. Vi hade bjudit in en annan grupp och det är alltid lika nervöst att spela mot folk man inte känner och som dessutom är sjukt duktiga. Jag vågade mig in i hadan tillslut och får såklart möta en av killarna i andra gruppen och i första sparken jag gör är han blixtsnabb och bara plockar upp mig och sen ramlar vi. Jag fattade ingenting och bara låg på golvet tills han hjälpte mig upp. Finns riktigt snygga bilder på det i Malandros superkamera!

Imorgon är det workshop hela dagen och det ska bli kul. Nu ska jag gå och laga mat för jag är superhungrig och håller på att dö. lite vin blir det nog också minsann. Jag har blivit en sån där helgalkis nu, det är ju så gott och så mysigt!

5 kommentarer:

Torbjörn sa...

Mums! Vad gott med vin :-) Jag får ta mig en öl istället för jag har inget vin. Lika bra det för man måste vara pigg på workshopen i morgon.

Mayumi sa...

Härlig känsla när man vågar utmana sig själv på nåt, eller hur? :)
Du kan väl köra en uppvisning i Kättbo i sommar för jag vill gärna se dig dansa! kramkram!

Anonym sa...

Ja, dans verkar verkligen roligt. Mitt problem med att gå "kurser" och liknande är att jag bara kan varannan vecka då min sambo jobbar skift. Kan ju inte lämna Loke själv hemma direkt. Tyvärr... Annars skulle jag gärna vilja dansa jive. Det är svintufft.
Vad är maculele?
Kram!

LolitaRegina sa...

jeansen är verkligen skitsnygga, men har du nån i närheten som vill köpa dom av dig, så sälj dom, så slipper du hålla på och krångla med paketskickande och sånt :)
men hittar du ingen annan, så köper jag dom gärna! :)

Anonym sa...

Du har blivit utmanad av mig och finner utmaningen i min blogg!