lördag, april 19, 2008

Idag bestämde jag och Kalle för att utforska Idala lite mer. Vi gick in på en väg vi inte varit på, solen sken och vi tittade på husen och trädgårdarna och njöt av våren. När vi gått en bit så tar vägen slut och när vi kommer fram till slutet så blir jag helt överväldigad. Framför oss har vi värsta Ronja Rövardotter-skogen! Alldeles grön med en massa backar, stigar och bäckar. Det var så fantastiskt att jag bara ville skrika och springa runt överallt, precis sån natur som jag verkligen verkligen älskar och blir lycklig av! Har tagit en massa bilder som ni får se sen, tyvärr kan man inte fånga skogen rättvist men ni får fantisera lite också. Vidare på vår tur så hittade vi två stora hästgårdar och jag ska försöka ta reda på om de har någon slags verksamhet för om man kunde låna eller hyra hästar där och rida i Ronja-skogen så kunde jag dö lycklig.

När vi kom hem efter 2-3 timmar så grillade vi och åt glass och sen har vi suttit ute hos kaninerna och myst. Nell är ute och kutar runt i Dinos bur och han har fullt sjå med att hålla koll på alla. Lillan hade fått en till fästing, jävligt äckliga kryp. Måste köpa en sån där fästingplockare. Det är mysigt med rådjur på tomten men inte så kul att de drar med sig fästingar.

Förresten, jätten har fått sitt namn nu. Musse. Jag vet inte varför men han ser verkligen ut som en Musse. Igår tog jag in honom en stund och vi låg i soffan i mysrummet och sov middag. Han är inte rädd för oss längre, men tycker inte om att man håller i honom. Då sprattlar han som fan och det blir ett problem om jag inte får honom att sluta med det.

Hopptränade Dino igår också. Det gick bra förutom att han är så bångstyrig och vill göra hundra andra saker.

Nu ska jag fixa iordning mig för ikväll är det partaj! Har på mig klänningen från Ellos, lila strumpbyxor och lila naglar. Blir nog mörkblå ögonskugga, smycken har jag inte bestämt än.

Ha en trevlig lördagkväll! Puss

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad mysigt med skog så nära inpå :)
Jag är så tacksam för att jag arbetar på en ur och skur förskola där vi och barnen är ute mest hela tiden och får uppleva naturen varje dag :D