torsdag, april 03, 2008


Så trött jag är nu.. Åkte in till Malmö i förmiddags för att göra intervjuer till examensarbetet. På vägen in får jag ett sms av ena personen som fått förhinder och inte kan komma. Såklart. Svårt attbestämma saker med personer som lider av tvångssyndrom eftersom så myckt kan komma i vägen för dem och de helt enkelt inte kommer iväg.

Så jag traskade mot Living för att betala soffan som kommit. På vägen dit går jag förbi symaskinsaffären som Kalle lämnade in min maskin på i somras (!) och som jag hela tiden glömt att gå in och fråga om. De skulle ringa mig men det var aldrig någon som gjorde det, men nu gick jag in och den stod minsann på "klar-hyllan". Ironiskt nog så hade det inte varit något fel på den så det kostade inget och det var ju bra. Löjligt att den stått där sen i somras bara.

Gick till Living och betalade soffan och beställde hemkörning så den kommer imorgon. LOVELY! Mötte sedan upp Lina på Möllan och vi käkade lunch och sen köpte jag blommor på torget. Jag hittade en mycket vacker pelargon för 40 kronor och så köpte jag lite penséer som jag ska sätta i en stor kruka utanför ytterdörren.

Vi hann bli lite nervösa innan mannen vi skulle intervjua kom eftersom han var aningens svår att prata med i telefon och det känns jobbigt att intervjua någon som man måste dra saker ur. Men vi hade inte behövt oroa oss, han berättade jättemycket om sig själv och det är otroligt intressant att få höra hur en människa lever som är totalt begränsad av sina ritualer. Det fanns verkligen ingen logik i hans problem och det är jättesvårt att förstå. Han sa själv att han så gärna ville förklara hur det kändes inom honom men det fanns inga ord som kunde beskriva det. Vi blev jättenöjda med intervjun och på måndag ska vi sammanställa den och få in den i arbetet.

Efter intervjun gick vi på Panduro en sväng. Jag köpte lite grejer till att göra mosaik med eftersom jag tänkt göra ett mosaikfat och lite annat snyggt. Kul att ha lite grejer att pyssla med i helgen. Kl 19 var det dags för träning och det visade sig att vi hade en helt oförberedd gradering. Tyvärr klarade jag inte den eftersom jag blev sjukt nervös och sabbade hälften av mina jingas. Benen blev så skakiga att de inte riktigt ville göra som jag ville. Sparkarna gick mycket bättre och konditionstestet gick galant. Renata undrade vad som hände eftersom hon trodde jag skulle fixa det, men som sagt, mina nerver pallade det inte. Bättre lycka nästa gång!

Efter våra två capoeiratimmar tränade vi en timme till showen imorgon. Jag ska vara med i alla danser utom en och det är skitjobbigt att göra tre i rad. Men det ska bli jävligt roligt och vi har en väldigt bra final. I de första tre danserna är det små jeansshorts och topp som gäller och i finalen ska jag ha lång, vit kjol, vitt linne och vit sjal, precis som i finalen i Köpenhamn. Superfina kläder, jag tycker om att dansa i dem.

Nej nu ska jag krypa ner bredvid söta, fina Kalle som ligger och sover för länge sen. Själv kom jag inte hem förrän strax innan ett eftersom puckot (jag) missuppfattade tågen så jag fick vänta en timme i Lund. Imorgon ska jag inte upp tidigt och det ska bli så skönt så skönt! Senaste dagarna ha det varit ett väldigt flängande och sena kvällar.

Puss och god natt!

Inga kommentarer: