torsdag, mars 15, 2007

Självbilden

Jag känner mig fet. Magen står ut och jag är helt valkig och äcklig.
Det känns inte alls som om jag gått ner i vikt. Jag vet ju att jag har det men det enda jag kan tänka är: Om jag gått ner 7,6 kg, hur i helvete fet var jag inte innan då?
Mitt BMI och vikten till min längd säger att jag är normalviktig men det säger inte mina ögon.

Kommer ögonen aldrig vänja sig? Kommer jag aldrig att kunna känna mig smal? Även om jag blir det?
Man har ju alltid en förvrängd bild av sig själv men jag vill inte gå runt och känna mig överviktig om jag inte är det. Vad kan man göra åt det? Eller kommer jag efterhand vänja mig vid min "nya" kropp?
Som jag ser mig nu känns det som jag borde gå ner ytterligare massa kilon för att känna mig smal. Men det är ju bara sjukt, så ska det inte vara.
Fan.
Jag ser och känner det när jag har vissa kläder på mig men när jag tittar mig i spegeln ser jag ut som när jag vägde 73 kg.
Skit skit skit, ge mig nya ögon!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du är vacker, snygg och smart, tro aldrig nåt annat.

Och du har gått ner massor med vikt och framförallt MÅNGA cm och det ska du vara riktigt stolt över! Jag kan såklart inte ge dig nya ögon att se dig själv med, men jag kan iallafall berätta hur vacker och bra människa jag tycker du är :)

Så det så! :D

Anonym sa...

hoppas de ordnar sig. jag tycker du är skit snygg & du har ju gått ner massor i vikt. du har jobbat jätte duktigt & de kommer säkert blir jätte bra i slutet :)

Linnéa sa...

ni är alldeles för snälla, men ger mig ju verkligen den pepp jag behöver..:)
det är så sjukt att veta men att inte kunna se förändringen!!!
irriterande och frustrerande oxå... men det blir väl bättre, kanske jag måste vänja mig lite bara?

tusen tack till er igen.:)