fredag, mars 23, 2007

Fredagstankar

Är det inte orättvist att jag måste till skolan och ha juridik en fredag eftermiddag när solen skiner? Fattar inte hur det kan vara lagligt.
Har iallafall ett par byxor på mig som jag inte haft på ett tag och fan vad löst de sitter. Det är tillfredsställelse för mig. Kläderna känns så mycket snyggare och bättre när de inte sitter spänt och korvigt över kroppen, utan "hänger" lite snyggt. Lovely, keep up the good work!

Kom att tänka på det igår, att den här sommaren kommer jag vara smal. Jag kommer inte behöva känna mig som ett fetto i bikini. Förut på somrarna brukade jag alltid tänka: Fan om jag verkligen hade börjat "banta" efter jul, då hade jag varit smal nu.
Och varje jul var det: Fan att jag inte tog tag i vikten efter sommaren, då hade jag kunnat komma hem och va snygg och smal nu.
Och den här gången har jag verkligen gjort det! Jag är så jävla stolt och glad för det här är något jag verkligen velat i så många år! Wooo!
Ni som fuskat och inte kämpat och gjort ert bästa kommer ångra er i sommar..;) *PIK PIK*

Nä usch nu är jag elak, jag är inte bättre än någon annan, jag har försökt och misslyckats 100 ggr innan men nu hade jag vad som krävdes. Det tror jag kommer till de flesta som verkligen vill gå ner i vikt har, man måste bara känna det ända in i benmärgen annars går det inte att hålla motivationen uppe så länge som det krävs.
Fattar inte hur jag lyckades denna gången, men jag var SÅ trött på mig själv. Hatade min fula kropp, skämdes tom inför mina föräldrar hur jag såg ut. Jag bestämde mig långt innan för ett datum då jag skulle börja och sen ställde jag in mig mentalt på det och hade en långsiktig plan. Jag har gett fan i att trycka i mig onödiga saker och fått en push var vecka då vikten gått ner hela tiden.
Men jag måste ju säga att utan VK vette fan hur det hade gått. Flr genom deras program har jag kunnat hålla koll och SE resultaten, SE hur mycket ett snickers eller en kexchoklad innehåller och kunnat se hur det påverkar mig och min kropp.

Nej nu ska jag sluta svamla och snart bege mig, måste ta ut pengar till de jävla lagtexterna vi har. 400 spänn, den här gången! Jag hade kunnat hitta minst 1000 saker som hade varit roligare att lägga de pengarna på kan jag lova!

Ha en bra fredag!
PUSS!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har precis gått med i VK och hoppas på att de ska hjälpa mig nå min mlvikt. Gärna till sommaren (måste ju ha ett må ju)! Har blivit otroligt inspirerad av dig och Dessi. Hoppas nu bara att det kommer gå lika bra för mig! Ha det bra!

Linnéa sa...

caroline: vad kul att jag inspirerar dig! om du undrar över nåt eller behöver tips så fråga gärna.:)
VK funkar absolut, bara du INTE fuskar och skriver in ALLT och planerar i förväg. PLaneringen är A och O, gör man det bra så blir det inga tråkiga överraskningar och det blr inte så svårt..:)
Lycka till!