onsdag, mars 07, 2007

Fullspäckad dag

Igår fick jag jävligt mycket gjort.
Steg upp 06.30, gjorde mig iordning, åt frukost och körde till skolan. Precis när vi parkerar bilen i Eslöv får vi alla ett sms om att vår juridiklärare är sjuk så lektionen är inställd.
Bara att vända hem igen.
Väl hemma städade jagköket och toaletten och plcokade undan lite skit som låg framme. Sen satte jag mig med tända ljus, en kopp té och massa rökelse och började plugga. Satt till ungefär 17 på eftermiddagen med examinationen i psykologi och fick ner en hel del.
Jag var duktig och kollade upp lite nya recept jag vill prova och skrev lång matlista, skickade ut Kalle på handling och själv tog jag ett skumbad och vilade lite.
Lagade mat, citronfisk, och sen målade jag fram till Desperate Housewifes som var jättekul igår. Love it.

Idag har jag mycket att stå i. MI - motiverande samtal på förmiddagen, hem, äta lunch. Sen ska jag kanske till bibblan på Rosengård för de har en bok jag behöver som inte verkar lämnas tillbaks på stadsbiblioteket. Jävla tjyvar. Jag borde själv lämna tillbaks en bok-CD till stadsbibblan som är försenad. Jävla tjyv.
Ska skriva klart arbetet i psykologi idag och färga håret. Det ser helt hemskt ut nu. Till middag ska jag laga quorngryta med banan och sen ska jag och Kalle ha mysig filmkväll. Två filmer ska vi se ikväll, en på ettan kl 19 och en på TV1000 kl 22.
Hur ska jag hinna? Jag skulle även behöva besöka Ikea men det får bli en annan dag eller så får Kalle det uppdraget ensam.

Vi får se vad som hinns med. Nu ska jag borsta tänderna och sen köra och hämta Mercedes och Mirja och sen är det off till Eslöv igen! Lovely.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Säg till om det blir IKEA dax -jag behöver oxå dit. Sällskap???? :)

Anonym sa...

The_Evil_Beaver -> Googla?? ;)

Det tog mig 2 sekunder att hitta det.

Mayumi sa...

Jocke hälsar att dom har skickat din Anna Nicole dvd nu :)
Luggen blev helt perfekt förresten, faktiskt bättre än när frissan klipper!! Tack igen!
Kan du skicka mig receptet på pastagratängen du lagade i söndags?
Länken du skickade på mail funkade förresten inte men jag gör ett nytt försök imorrn :)

Linnéa sa...

eve: absolut, nästa vecka blir det nog!

The_Evil_Beaver: jag lägger upp det..:)

mayumi: ooo längtar tills den kommer!!! vad bra att luggen blev bra, trots den lite dåliga saxen...:)
jag slänger upp receptet här på bloggen, ska lägga upp ett annat oxå.