fredag, mars 16, 2007

Sambolivet del 1.


Aaahhh jag är helt färdig! Har vart trött hela dagen och det har gått i ett..

Började tidigt imorse så jag steg upp 6.30. Som tur var lämnade vi Eslöv redan kl 10 idag och jag åkte till stan för att träffa min söta fina Maggi för lunch.
Vi åt buffé på ett ställe vi Caroli där de hade jättegod och spännande mat. Lite shopping hann vi med och jag köpte mousse, spray och en rundborste så nu jävlar ska jag väl få iordning fulhåret.
Kl 14 befann jag mig hos Bena och Evelina för att passa världens gulligaste unge som var hemma från dagis och var sjuk, och mamma och pappa var tvungna att jobba och gå i skolan. Tur de har Nannyakuten Linnéa-the great!
Vi hade det jättemysigt, tittade på Vildes saker, byggde Lego, åt mellanmål och såg på Bamse. Och en till Bamse. Söt-Vilde blev jättetrött och somnade för att febern steg, stackars liten.
När Evelina kom hem funderade jag på att cykla till Willys för att handla till den fantastiskt goda tacolasagnen men orkade inte. Tänkte be Kalle köra dit sen istället, men tji fick jag!
När jag kom hem satt Kalle, Ane och Willy och drack öl, och Kalle är ju inte den som kör med alkohol i kroppen minsann! J
Så jag drog med mig Lisa till Skopunkten (köpte världen finaste skor så nu är jag pank) och Coop. Innan jag åkte bad jag Kalle och co att gå till Ane eller nån istället för jag ville vara lite ensam och ha lugn och ro.
Men när jag kom hem var de inte bara kvar, de var fler också! Jag fick spel och körde ut dem så de fick gå och äta pizza och ingen god tacogratäng och ingen får komma hit innan kl 3 inatt har jag bestämt.

Nu ska jag ta ett bad och ha det lugnt, skönt, ensamt och lyssna på fin musik och göra ansiktsmask. LOVELY!

Förresten, ni ska få recept på den underbara tacogratängen också, jag är ju inte den som är den.

1 förpackning Quorn Färs
3 st tortillas
2 förp Kelda Ostsås (Arla)
165 gram majskorn (1 liten konservburk)
1 st paprika
2 st tomat
40 gram Taco kryddmix (1 påse)
230 gram Taco Sauce (1 burk)

Stek färsen tillsammans med grönsakerna, tacokryddan och tacosåsen.
Lägg ett lager färsblandning i en smord ugnsform, häll på lite ostsås och lägg på en tortilla. Varva så i tre lager, avsluta med ostsås.
Låt stå i 200 grader, 20-25 minuter.
Receptet är för 4 personer och det är 415 kcal per person.
Servera gärna med sallad, nachos, gräddfil/creme fraiche men de kalorierna är inte inräknade så det beror på hur mycket man kan/vill unna sig.

Smaklig spis!


Snyggare än så här blir jag inte med solen i ögonen och spilld mjölk överallt

7 kommentarer:

Anonym sa...

ja vad skulle vi göra utan nannyakuten, tack så jättemycket för hjälpen idag. 39,4 och sover som en gris nu, stackars liten. Puss!

Anonym sa...

Wow vad det syns att du gått ner i ansiktet på den bilden! :D Kul med avbrytande svartvitt, och tack för receptet :D

Linnéa sa...

eve: hoppas han blir frisk snart stackarn..

dessi: tycker du? vad kul att höra! det är svårt att se att ansiktet förändras på sig själv.
receptet är underbart, det blir så krämigt när man har två kelda ostsåser..:)

Anonym sa...

Tänkte på det igår när du skomodellade att det verkligen syns att du gått ner!

Linnéa sa...

isa. oo vad kul det syns! fan att det ska va så såvrt att se själv... new eyes pliiiis...:)

Anonym sa...

Kolla på gamla foton på dig själv så lär det ju synas! :)

Det är jättesvårt att se viktförändringar om det inte handlar om kanske 15-20 kg upp eller ner.

Marlene sa...

Dom där skorna _är_ underbara, och har gjort mig fattig också!