måndag, augusti 21, 2006

Malmöfestivalen

Nu är helgen över och det känns faktiskt skönt efter att ha spenderat MÅNGA timmar på festivalen.


DAG 1:



Lördagen började bra, himlen sprack upp och det var soligt, fint och mycket folk. Dock gick det inte så jättebra med försäljningen för min del vilket gjorde mig lite nedstämd.
Men jag fick mycket påhälsningar av mina gulliga vänner; Maggi, Ola, Elisa, PO, mamma Kvennborn, Mirja med man och kompis, Corre och Lina. Även Jörgen tittade förbi och han och Kalle såg ut som löjliga tonårstjejer som tycker det är coolt med lika kläder..:) Farmor tittade också förbi. Hon hade såklart inte testat någon spännande festivalmat utan ätit på sitt älskade Burger King.
Mat åt jag iallafall, lunchen bestod av langos och middagen av nudlar med kyckling och sötsur sås.
Vi var på festivalen från 10 till 22 och jag var dödstrött när jag kom hem.

DAG 2:




På söndagen satte jag ner mina priser och då gick försäljningen mycket bättre och det kändes jättekul. Även den dagen fick vi fina besök av Evelina och Emelie och deras söner, Lina och Maria, Lisa, min faster Pia, kusin Emma och Emmas kompis Madde, Johan, Evelina, Elliott och Mikael.
Jag åt en vegetarisk kebab från Djurens rätt-tältet som vara SÅ god! Helt sjukt, rekommenderar den verkligen! Middagen bestod av nachos med någon kycklingröra men jag tyckte den smakade äckligt så jag åt bara ostsåsen och salladen. (Kanske ska sluta med kyckling också?) Sen gick jag och köpte friterade bananer med glass till mig och Ninni och det var ljuvligt gott som alltid.
Jag köpte ett jättefint halsband med gröna träpärlor av en annan tjej som hade bord vid oss och en gullig tygväska med en påmålad japansk älva (hallå, MIN!) av hennes bordskompis.

Helgen har varit jätterolig och jag är glad jag fick vara med. Jag och Ninni ska fortsätta sälja hos Bazaar. De har tydligen försäljning på Inkonst varannan månad eller nåt där man kan hyra bord billigt.

Ikväll ska jag och Evelina på Nationalteatern och imorgon ska jag utforska resten av festivalen. Har ju hittills bara sett Bazaar-området och matrundan.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för en trevlig helg!!

Jag längtar redan tills vi ska till tyg affären så att jag kan köpa garn och virka mer =)

Anonym sa...

Jag såg just din enorma mössa.. *suckar avundsjukt* ;) du är grym!

Mayumi sa...

*harkel* I hate to say it but....Vad var det jag sa? ;) *kram*

Anonym sa...

Oh my God, PO???Bor han i Malmö nu? Jag kände honom en gång i tiden. Mo hah aaaaha.

Anonym sa...

Japp! Hur känner du honom och vad gör han i Malmö? Fotar han fortfarande?
Well, man kan nog säga att vi hade en slags fling. sen vet jag inte riktigt vad som hände.

Anonym sa...

hejsan hej!

Ni e så duktiga, kul att ni fick sålt en del av era fina alster=)

vi ses, svårt att undvika varandra hehe och det e bra för bättre grannar får man leta länge efter.

Anonym sa...

Ja det var sjukt...Life is strange alltså.

Anonym sa...

Festivaler är toppen och det är kul att testa mat man oftast inte har möjlighet till annars...! Kram!

M sa...

Klart du ska sluta med kyckling också! ;)