onsdag, maj 22, 2013

Nyklippt

Händelsen igår morse gjorde mig låg hela dagen. Allt kändes så uselt och även om jag fått berättat att allt ordnade sig sen, att Nemo lekte och hade kul resten av dagen och var jätteglad när vi åkte till förskolan idag så känns det tungt inombords. Det är väl hela den här känslan och vetskapen om att man inte kan skydda sina barn mot allt ont och att ju större de blir desto mer måste man släppa efter..

Jag jobbade länge igår och kom hem sent men idag är jag ledig. Det är regn och grått och jag har hunnit klippa mig och städat lite. Det blev inget nytt hos frisören, bara de slitna topparna som försvann. Nu ska jag dammsuga, plantera lite kryddväxter och sen hämta barnen. Vi ska göra ett snabbt ärende och sen tänkte jag att vi skulle gå till biblioteket och titta på deras utställning från förskolan.


Leon & Lovikk

Inga kommentarer: