onsdag, maj 08, 2013

Lite vemodigt

Idag var det ett par här och köpte Leons säng. Spjälsängen. Och nu känns det så definitivt, det blir inga fler barn. I höstas sålde vi duovagnen, vi har gett bort babyskyddet och de flesta babykläder. Babygymmet är sålt och gåstolen är long gone. Och det känns lite.. konstigt. Även om jag absolut inte längtar efter en till bebis just nu så undrar jag lite vad man gör när barnen är större och inte behöver en lika mycket. Blir det inte tomt då?

Innan sa jag att jag nog skulle vilja ha tre barn, men efter Leon.. Njaaa.. OM vi skulle få ett barn till och det blev som Leon, alltså jag vet inte om jag skulle fixa det. Det skulle nog ta knäcken på mig. Men ändå. Inget mer bebismys liksom.

Och om man sätter det känslomässiga åt sidan och tänker på det praktiska. Vart skulle en unge till få plats? Vi har det trångt redan nu så det barnet skulle få bo i ett skjul på gården.

Nej det blir nog bra så här tror jag. Om inte annat så får jag väl bli en sån där rekordgammal morsa i 60-70-årsåldern.


Två små sälar, så sjukt lika när de var nyfödda och nu är de som natt och dag.


Alldeles svartögda och rufsiga.


Ååå var inte det här alldeles nyss???


2-månadersbjörnar...

2 kommentarer:

Ninni sa...

Alldeles nyss och samtidigt väldigt länge sen..

Jöns Marie sa...

Klart att det känns vemodigt, blir ju så definitivt när grejerna är borta!