lördag, maj 18, 2013

Inte avundsjuk

Idag är det Göteborgsvarvet och jag är inte avundsjuk på de tappra löpare som kämpar på i värmen, 2,1 mil. Innan idag funderade jag på att anmäla mig till Malmö Halvmaraton men efter min fjuttiga löptur på fem kilometer var jag inte lika sugen. Det är VARMT idag och är det något som är jobbigt så är det att springa i värme. Och eftersom Kalle hade sovmorgon och jag vill dricka lite vin ikväll så sprang jag mitt på dagen, då det är som varmast. Men jag höll mig mest i skuggig skog så det gick hyfsat ändå, fem kilometer på 30 minuter.

Nu slappar vi i solen och har det jävligt gött. Poolen åkte fram idag och pojkarna har badat, hoppat och rutschat i flera timmar så de blir nog inte svåra att lägga ikväll. Men innan dess ska vi grilla och fortsätta njuta av den här högsommarvärmen.



Inga kommentarer: