söndag, maj 26, 2013

Mors Dag, Jetlag & Finklädda pojkar

Idag vaknade jag upp till en helt egen dag, Mors Dag, och fick fina paket på sängen av mina små skatter. Två grytor från Le Creuset hade de köpt till mig och vi invigde dem idag till middagen som bestod av älgstek, rotfruktsgratäng och trattkantarellsås. Lite höstig mat kanske men det passade en regnig och grå dag som denna.

Och jag har varit så trött hela dagen! Känner mig helt jetlaggad, men det blir väl så när man är uppe till klockan tre på natten och förlustar sig. I förrgår. Herregud vad klen man har blivit, tål ju ingenting längre! Några drinkar blev det ju men tänk hur jag mått om jag tagit en rejäl fylla också. Då hade jag nog fått sjukat mig idag. Och hade jag rökt några cigg så hade nog hela veckan varit förstörd.. Nej det är tur man är en trist småbarnsmamma som är ute och svirar typ vartannat år, högst.

Jag glömde ju kameran hemma i fredags, sjukt störigt. Jag trodde jag glömt den i köket men när vi kom hem igår kväll stod den prydligt kvar på gårdsplanen. Tack och lov. Tur man bor i ett hederligt område..... Jag hann ta några bilder på barnen innan vi åkte men jag fotade först med iphonen så de bästa bilderna finns i den, när jag började fota med systemkameran var de redan uttråkade.

När Nemo fånar sig måste Leon göra lika...

Nemo har börjat med en massa störiga miner när man ska fota...


 Nemo vill ge Leon en kram men han går iväg och då blir Nemo ledsen. Men då kommer Leon tillbaks med öppna armar...

...och allt blir bra igen.

2 kommentarer:

Emma sa...

Så gulligt! Jag vill se bild på dig! Jag hittade en på mig som jag glömt att jag bett Morgan ta, men den skickas på whats app, hideous.

Linnéa sa...

jag har ingen bild på telefonen, men fotografen tog bilder så jag lägger upp när jag får nån. :) vill gärna se bilden på dig, tror inte den är så hemsk!