måndag, juni 01, 2009

Ni är verkligen underbara som överröser mig med komplimanger. Det är så fint av er att säga att jag inte ser stor ut i övrigt, bara om magen för så känns det INTE. Jag känner mig som en val med tjocka ben och en massa fläsk. Men det är svårt att mentalt hänga med när man blir större så pass snabbt. Men jag älskar det och njuter av det varje sekund för det är en fantastisk upplevelse.

Jag är på jobbet men ska snart lägga mig. Det har varit en lång dag. Föreläsningar i Staffanstorp för Agnezkollektivet och Z-gården mellan 9 och 16. Sen åkte jag till jobbet och var här till 19 då vi alla sågs igen på Grappa på Lilla Torg och åt jättegod middag och hade det hur trevligt som helst.

Imorgon slutar jag egentligen 10 men vi har möte kl 13 så jag får snällt stanna här. Tänkte gå en sväng på stan och köpa något fint till Kalle som tack för att han är världens underbaraste även om jag inte alltid visar det. De senaste månaderna av graviditeten har min kärlek till Kalle på något sätt förändrats. Den har blivit djupare och för varje dag som går älskar jag honom mer och mer och jag känner panik inom mig när jag tänker på hur det skulle vara om han lämnade mig. Jag tror verkligen på Kalle och mig för även om han ibland driver mig till vansinne så finns det ingen som jag kan tänka mig att leva med förutom honom. Aldrig har jag träffat någon som Kalle, aldrig. Han är så fin och så snäll och behandlar mig så bra, den bästa killen som jag har träffat i hela mitt liv. Jag är glad att jag kunnat bryta mitt mönster av destruktiva förhållanden för jag får mardrömmar bara av att tänka på hur det skulle vara att gå igenom en graviditet tillsammans med någon som tex N. Så fruktansvärt. Jag ser framför mig ensamma nätter fyllda av tårar och sen en spritstinkade elak jävel som bara vill kränka och förnedra. Med Kalle kan jag vara trygg och jag litar på honom till 100%.

Nu ska jag sova för att imorgon vakna upp till en ny, vacker dag.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det är som med min Martin.Snällare om mer omtänksam kille finns inte.Vi har varit ihop i nära sju(!) år nu och jag tycker bara mer och mer om honom för varje dag som går, trots småkiv :P

Du och Kalle verkar verkligen vara perfekta ihop!

Anonym sa...

Vilket vackert kärlekmanifest!!!

Mercedes.

MiaMaria sa...

Åhh!! Jag blir helt rörd av din kärleksförklaring!! Underbart att ert förhållande växer sig starkare i samma takt som magen och lilla Nemo växer =)

Kärlek och lycka till er!!