torsdag, juni 11, 2009

Jag hann inte färdigt med filten idag för jag började sy en sänghimmel till Nemo istället och den blev jag nyss klar med. Kalle hade gjort en ring i tjock ståltråd och så har jag sytt spetstyg runt om plus som ett "tak". Enkelt med tog rätt lång tid. Precis som lilla lillasyster kommenterade i förra inlägget så är det mycket roligare att göra saker än att köpa allt.

En bilbarnsstol har jag fått tag i nu också, så alla "måste ha"-grejer är fixade och det känns skönt! Det jag ska kolla efter nu är lite kläder i storlek 50, några pyjamasar och ett par till amningsbehåar. Och ett par lite tjockare tröjor till Nemo. Jag börjar fan känna mig lite redo för hans ankomst nu tror jag!

3 kommentarer:

Lina sa...

Du kommer bli en toppenmamma! Som du förbereder och fixar och donar... allt kommer bli så bra när Nemo kommer :)

Jenny sa...

Jäklar vad tiden går fort. Var ju nyss du "gick ut här på bloggen" med att du var gravid. Å nu är det bara 50 dagar kvar! Ska bli SÅ kul att vara med på fortsättning av Nemos nedkomst :)

Mirja sa...

ja nu är det inte långt kvar för er! :) Skönt att du känner att du har allt under kontroll också!