fredag, juni 12, 2009

Idag har jag hållit i en 6-veckorsbebis. Det var inte direkt frivilligt men ganska så mysigt. Jag satt på Z-gården och väntade på resten av Agnezpersonalen då Liselotte som jobbar på Z kom med sin dotter och hennes son på 6 veckor. Hon satte sig bredvid mig och vi pratade lite och helt plötsligt tyckte hon jag skulle öva mig lite. Nej nej, jag kan inte sa jag, men hon sa att det kunde jag visst och helt plötsligt satt jag där med en liten mörk pojke med massor av hår i famnen. Jag var stel som en pinne och svetten rann (jag överdriver inte!) men det gick nog rätt bra ändå.

Nu längtar jag ännu lite mer efter Nemo, hoppas han också har en massa hår!

6 kommentarer:

Jenny Shima sa...

Jag tror att det kommer ganska naturligt när man har sin egen bebis. Det är jag rätt övertygad om.

Annapanna sa...

Rött hår.. Eller hur Linnea det har väl du längtat efter;-)
Så fin du är med din lilla mage! Måste få tummarna loss och komma ut till dig i sommar!!
Många Kramar Anna

Lina sa...

Det kommer gå superfint med Nemo! Jag tror också det blir en mer naturlig grej med sitt egna barn :)

MiaMaria sa...

Klart det blev en Happy =)

Linda sa...

Min son är nästan flintis fortfarande vid 5 månaders ålder. Men det är fint det med :D

LolitaRegina sa...

haha, din kommentar i min blogg fick mig att le STORT.. =)