onsdag, november 21, 2007

Är ni redo...?

Ni är så gulliga och det är så roligt med alla kommentarer! TACK, jag tycker om er allihop!
Grejen är att nu är det avgjort så jag skulle kunna berätta vad det är, och jag spricker snart av att hemlighålla det. MEN jag tycker ju om era kommentarer så mycket och ju mer hemlighetsfull jag är desto fler kommentarer får jag. Så kanske jag ska dra på det lite till?
Eller, vad tycker ni? Detta tåls att tänka på.. Hmmm, ska jag vara snäll och avslöja mig? Det är en till grej som måste gå i lås och om jag berättar ni kanske jag jinxar det?












Okej, här får ni en liten ledtråd:































































































































































































































































































































































Och här får ni två till:

















JA NI HAR GISSAT RÄTT!!!
Vi ska köpa hus!


Idag vann vi budgivningen och det enda som ska gå i lås nu är att banken ska ge oss klartecken att låna pengar. Vi var där igår och hon vi pratade med sa att hon trodde det skulle gå igenom men i och med att jag inte har jobb kan de vilja ha borgen för topplånet. Så nu måste ni hålla varenda kroppsdel så det går igenom!
Sen ska huset givetvis gå igenom en besiktning så vi inte upptäcker att vi sitter på en mögelstation eller något. Men ett steg i taget.

ÅÅååå det är ett LOVELY hus och trädgården är stor. 2500 m2 och vätter ut mot ett naturvårdsområde. Vi kommer ha det ganska snålt om pengar tills jag får jobb efter skolan som är klar i vår, men vi får fixa det. Det kanske inte blir så mycket nöjen så som restaurangbesök, fester osv, men å andra sidan har vi vårt underbara hus. Jag vill bjuda dit alla jag känner och ha mysiga hemmakvällar, fester och middagar.

Huset ligger 3,5 mil från Malmö så det är nu man ser vilka som är ens verkliga vänner, dvs de som kommer och besöker en. Det är ca 1 kilometer till närmsta busshållplats och där går det bussar direkt till både Malmö och Lund. Det ligger en del hus runt om, men det är mycket träd så det känns ändå väldigt privat, och ett mindre samhälle med allt man behöver ligger ca 2 km bort. Åt andra hållet har vi en härlig bokskog.


Hur underbart är det inte? Hur gärna vill ni inte komma och hälsa på mig och njuta av naturen och vårt mysiga hus?

Nu MÅSTE bara lånet gå igenom, sen är vi good to go!!!






28 kommentarer:

Anonym sa...

ha, ha det är så roligt och äntligen får jag oxå prata om det :) Går det några bussar till Kristianstad tro :)
Håller verkligen varenda kroppsdel, men det vet du väl redan.Puss!

Linnéa sa...

eve: självklart går det bussar till Vä!!! vi MÅSTE hälsa på varann, inte bara säga det! men nu kommer vu ju ha plats att bo över hos varann en natt och så, hur fint som helst!

Anonym sa...

Åh, det ser helt fantastiskt ut, vad underbart! Jag håller tummarna för er skull. =)

Anonym sa...

Ohh så kul för er!! jättefint.. Håller tummarna..
Kram Anna T

Anonym sa...

JAg håller tummarna, men det kommer att gå bra i alla fall!!!
Grattis min vän.
Jag kommer med buss, ok, men... måste jag GÅ en km!!!!????? eller kommer du och hämta mig på buss-platsen???? jag är lite gammal...du vet...

Anonym sa...

Hur mysigt hus som helst :) Grattis

Anonym sa...

WWWIIIEEE!!! va roligt me hus! jag e avis... vill också!! Glad för er skull såklart!! kram o puss

Anonym sa...

Vad kul, grattis!!! :)
Jag hoppas att det blir lättare för er att inreda än vad det varit för oss iallafall... Vi bor nämligen i ett gammalt torp, men det är svårt att möblera och ha bra förvaring samtidigt som nästan alla möbler är våra hyresvärdar... Men det går att få det mysigt om man bara är lite envis! Och att bo i hus är underbart med tanke på hur mycket mer plats man har och hur hög musik man kan spela mitt i natten.. :D

Jag kan också avslöja att det jag trodde det handlade om var att ni skulle skaffa hund... Vet inte varför, men det kändes som det :D

Anonym sa...

vad roligt å vad fiiiiint! :-)

Ulrika

Anonym sa...

Grattis gumman! Vad roligt! huset är jättefint och ni kommer säkert att trivas sååå bra där. Vi kommer lätt och gästvåldar er. När flyttar ni in?

Oh vad roligt..... Du får berätta mer på lördag!

Pussen!

mimmi sa...

Åh grattis! Ser hur fint ut som helst!! (Även om jag personligen är superstads-människa).

Anonym sa...

Åååh gud vad kul!! :D Riktigt myyysigt hus :D Ååååh skulle själv vilja bo i ett sånt myshus med nära till naturen. Hoppas lånet går igenom nu! *håller tummarna* :D

Anonym sa...

Grattis Linnea!

Hoppas att allt går som det ska, jag håller tummarna för er. Huset ser jättefint och mysigt ut! Ser fram emot att komma dit och hälsa på!

Kram

Anonym sa...

Hej igen,
kommentarern ovan var från mig, glömde att skriva ditt mitt namn.

Kram
Elisa

Anonym sa...

Men åå vilket mysigt hus åxå! Blir ju inte alls avundsjuk...Hoppas lånen går igenom!
Med ett hus kan det va värt att leva snålt ett tag! Och du slutar ju snart skolan! Sen borde du ju få jobb rätt fort!:-)
Håller alla tummarna nu så allt går som det ska!!!

Thina

Anonym sa...

Vilket mysigt hus Ja jösses vilken trädgård.Mycket plats åt kaniniserna att skutta....:)Hoppas verkligen att allt går igenom med lån ,besiktning osv......

LolitaRegina sa...

UNDERBART!! gud, så avis jag blir nu.. vilket hus!!

Anonym sa...

Jäklarns, det händer mycket i ditt liv nu! Vad roligt för dig! Och kalle :P. Jag gissade faktiskt på det. Det eller gravo. PUSS! Pappa gick förresten ned 10 kg första veckan. Det går nog bra. han kan ju inte äta särskilt mkt.

Anonym sa...

ÅH VAD FINT! :D Lycka till nu så det går igenom ;D

Anonym sa...

vilken otroligt fint hus ! :D

Anonym sa...

Grattis!
ser super mysigt ut, även om jag inte hade klarat bo så långt utanför allt.. (säger hon som bor i hälsseholm under veckorna XD)

Lovar hålla både tummar coh tår för att lånet och besiktningen ska gå bra :)

Anonym sa...

Så fruktansvärt fint!!!!! Grattis i massor och jag är säker på att lånet går genom! :D

Jenny Shima sa...

Jag håller tummarna. Jag funderade på vad det kunde vara och eftersom det inte var barn så måste det vara hus. Det är vuxenpoäng på sånt. Kram

MajjaStar sa...

Grymmen.
Gratulerar och hoppas ni får många fina middagsgäster.

Anonym sa...

orkar inte läsa igenom alla andras kommentarer, men först läste jag "en sten i iaget" istf "ett steg i taget", haha. sen: grattis!!! inte fö ratt jag nånsin skulle kunna bo så "isolerat", men alla är ju inte osm jag (tur va) och ni kommer säkert få det underbart där ute! :)

Anonym sa...

Aftег іts riѕe in pοpulагity ԁuring thе 1940s, pizza pie гeѕtauгant
chains began spгinging tο lіfе all around thе country.
We hаd no problem finding a spаce, though, despitе thе
faсt that theгe waѕ a performаnce thаt night.
Subωaу iѕ thе largest sanԁwich fгаnchise in the wоrld, with 30,476 frаnchises in 87 сountгieѕ.


Fеel fгee to visit my page: dominos pizza

Anonym sa...

Here is the complete guide to create custom keyboard shortcuts for Google Chrome which you can start browsing websites on rapid speed.
All of these issues add to the interest that can be produced
about a site and this works for spots in this place and any place in the world.

Best of all, the basic version of this game is
free. The history of diamond simulants starts with the history of
real diamonds which have to be known and treasured
before some enterprising person gets around to imitating them with a cheap substitute.
Yes, it may be true, but the training flights are different.


my homepage :: simulator

Anonym sa...

Otherwise you may feel frustration to play these games.
Now player can think that why they select this game. After February
27, The Sim Online servers were shut down and it is now known as EA land, old account
holders can still come back of course, and its the same game.

The history of diamond simulants starts with the history of real diamonds which have to be
known and treasured before some enterprising person gets around to imitating them with a
cheap substitute. Types of settings provided by Mobile Simulators:- Configuration Settings- Simulators helps in
configuring mobile device with the necessary settings required to access internet.


Also visit my weblog; simulator