torsdag, november 15, 2007

Jag kanske inte ska ha någon?


Jag har verkligen otur med mobiler. Varje gång jag hälsar på mina föräldrar blir de förvånade om jag har samma mobil som sist. Jag har tappat bort X antal mobiler på fyllan och förrförra juldagen tappade jag min mobil i en drink! Det var helt sjukt. På bordet stod endast mitt glas och när jag tar min mobil lyckas den glida ur min hand och rätt ner i glaset. Den funkade inte sen men den luktade gott.

I våras köpte jag min senaste mobil, en vit LG som jag inte vet vad heter mer än just LG. Jag köpte den innan påsk någon gång och nu är den helt fuckad! Mina sms går inte alltid fram och jag får varje dag sms där det står "missat samtal från 070XXXXXXX" fast det inte har ringt någon. Det är ju sktistörigt att inte samtalen går fram! Pinsamt att aldrig svara i telefon när någon ringer eller tänk om jag missar ett superviktigt samtal?

Så jag måste ha ny mobil, igen. Men vad ska jag görs? Jag tänker inte köpa en ny mobil så alternativet är att förlänga mitt abonnemang och få en ny mobil på köpet. Men eftersom idiotjag lurades att byta till Telenor sist jag fick ny mobil så har jag ju det nu och det är sjukt dåligt och jag vill ha Comviq igen. Hur länge jag är uppbunden till Telenor minns jag inte, men det är längre än vad jag kan vänta med den här skitmobilen iallafall.
Kvittot har jag ingen aning om vart är heller. Såklart.

5 kommentarer:

Lena sa...

Din mobil-drink-historia låter likt min kompis. Eller ja, han tappade i mobilen i groggen. Sen går han o sköljer den redan dränkta telefonen under kranen. Den va rätt död :) Kramar

Anonym sa...

en idé; Rusta säljer just nu en helt okej fin Nokia-telefon för 399 spänn. absolut inte världens flashigaste lilla sak, men som sagt ett billihy pris & du kan säkert dekorera den så den blir finare o mer personlig..:) puss!

Anonym sa...

Mitt tips är köp en 3310 eller nån äldre sådan där kompakt variant. dom håller för ALLT! Man beöver inte mp3, kamera, gps i mobilen man använder väl trotts allt den för att ringa ifrån?. Jag har en sådna där gammal skrapad misshanlad mobil och alla mobbar ihjäl mig så fort den ringer eller jag får sms eftersom den har plyfoniska ringsingal eller vad de heter,''och guuuud så gamal den måste vara då (--') men den håller iaf! Och dom mobilerna bukar man dessutom kunna köpa billigt med ngt comviq abonemang själv har jag comviq knock out.

Linnéa sa...

ooo tack för era tips, helt klart värt att kolla upp! min mobil nu är inte alls flashig och det gr mig inget!

Anonym sa...

It is through the use of this medium that they wish to make in roads in the communications market.
As a matter of fact, there are some news stories that have made
such a strong impact on the society that some of them have even won accolades.
They also tend to endear themselves to populations in times of severe duress and hardship by
well funded relief efforts and other charitable initiatives, which make them look incredibly social compared to corrupted governments.
Sometimes local PR can attract better business for you than an article in Indian media.
Even though they are made of metal, they are smaller in size,
able to fit on counters or end displays.

my site ... click here