måndag, april 30, 2007

Trendig i sommar!

Idag fick jag min uniform som jag ska ha hela sommaren.
Den är SÅ ful! Det är det fulaste jag någonsin haft på mig. Jag vet inte vem som har designat byxorna men de är gräsliga. De går upp till armhålorna och jag fick ta stl 42 för att kunna knäppa dem. De är mörkblå och ett obekvämt material, höga i midjan, stora i röven och låren och sen blir de smalare längst ner i benen. Åååå...
Det är plågsamt att ha på sig.
Till dessa fantastiska byxor har jag en kortärmad ljusblå skjorta i tältmodell, en långärmad ljusblå skjorta i tältmodell och en blå pikétröja i X-small som är den mest hyfsade.
Till skjortan har jag fått en sexig slips med tillhörande slipsnål i guld, men som tur är så from imorgon behöver man inte ha slipsen om man absolut inte vill eftersom det blir för varmt och åtsittande på sommaren.
En tjocktröja fick jag oxå, i storlek S. Axlarna är så breda att jag ser ut som en hockeyspelare i den. Lovely.

Detta ska jag alltså ha i sommar. Lyx mig.

Jag skäms inför de intagna, jag skäms inför alla som jobbar, jag skäms inför mig själv och jag skäms inför de hemlösa som bor på Stadsmissionen mittemot häktet.
Förlåt Kriminalvården för att jag hånar era kläder men de är verkligen fruktansvärt fula och oformliga.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vet själv hur osmaklig jag skulle se ut i sådana byxor. Vet preciiiis hur de ser ut. Förbenat tråkigt :/

Du kanske kan gå ihop med några och framföra din kritik?

Lort sa...

jag som upplevde folket på häktet som rätt så heta i sina kläder. slips på tjejer är skitsnyggt!

Anonym sa...

jag vill se bilder ;)

Anonym sa...

Hey sexy lady!!! Jag är helt med dig om dessa underbara tjänstedräkter som det så fint heter... Usch och fy!!! Jag kom hem o såg mig i spelgeln o fick en smärre CHOCK! Snygghetsfaktorn o passformen e på minus 7 eller nåt... Kram L

Linnéa sa...

dessi: jag ska byta till ett par herrbyxor så kommer det nog kännas lite bättre.. fattar inte vem som designat byxorna för de är verklugen hemska..
en strid om kläderna vet jag inte om jag orkar påbörja, det är bara ett sommarjobb..

lollan: haha då kan du jättegärna få komma till mig innan jag ska jobba varje dag ocg peppa mig lite..;)

eve: hahah kanske, om du har riktig tur..;)

L: har ni samma kläder i ystad? fick du oxå ta asstora byxor för att kunna få på dom? dom e ju så LOVELY!!!!!!!